Keeping Mum

این فیلم تو ژانر کمدی – جنایی ساخته شده، تو رده ی R قرار داره و محصول سال 2005 هست. کارگردانش Niall Johnson  هستن و بازیگرای اصلیش Rowan Atkinson در نقش Walter Goodfellow و Kristin Scott Thomas در نقش Gloria Goodfellow و Maggie Smith در نقش ‘Grace Hawkins’ هستن. این فیلم در جشنواره ی سال 2006 London Critics Circle Film Awards نامزد دریافت بهترین بازیگر زن انگلیسی شده و در همون سال از جشنواره ی U.S. Comedy Arts Festival به خاطر بهترین فیلم‌نامه ی کمدی جایزه گرفته.

خلاصه ی فیلم

کشیشی به اسم والتر گودفلو به همراه همسر و دختر 17 سالش و پسر دبستانیش در منطقه ی کوچکی در حال گذران زندگی هستن. همسر والتر به خاطر نداشتن روابط جنسی با شوهرش تا حدی تحت فشاره و از طرفی نگران دخترش هست که زود به زود دوست پسر عوض میکنه و به طبع با همشون هم روابط جنسی داره، پسر خانواده هم تو مدرسه با قلدرهای مدرسه مشکل داره و همیشه مورد آزار و اذیت قرار میگیره. والتر هم بیشتر سعی میکنه به مسائل مربوط به کلیساش برسه و خیلی در جریان مشکلات همسر و بچه هاش نیست. این وسط پیرزنی با گذشته ی عجیب و تا حدی سیاه وارد زندگیشون میشه و با روش های غیر معمولش سعی میکنه مشکلات خانواده رو حل کنه و تقریبا هم در کارش موفق هست. اما کم کم این روشهای غیر معمولش باعث شک همسر خانواده به اون میشه و …

نظر شخصیم درباره ی فیلم

اولش به خاطر اینکه Rowan Atkinson (مستر بین) تو این فیلم بازی میکرد انتظار دیدن فیلم جالبی رو نداشتم. اما خیلی زود فهمیدم که این فیلم هیچ ربطی به شوخی های مستر بینی نداره. داستان فیلم بسیار جذاب و تقریبا غیر قابل پیش بینی هست. بازیها هم در حد بسیار خوبی هست. در مجموع من که از دیدن این فیلم خیلی لذت بردم. این فیلم تو IMDbهم از 11339 رای، نمره ی 6.8 از 10 رو آورده که نمره ی  قابل قبولی هست. دیدن این فیلم میتونه برای لحظات کوتاهی هم که شده باعث نشاط و آرامشتون بشه.


پ.ن1: فیلمهای زیادی هست که قصد معرفیشونو دارم. اما نه وقتشو دارم و نه حالشو که دربارشون بنویسم! این فیلم رو هم چند ماه قبل دیده بودم اما چون این چند وقته فیلم کم دیدم و فیلم کمدی خوب تقریبا ندیدم به خودم گفتم بد نیست که دربارش بنویسم.

پ.ن2: چند وقته که میخوام درباره ی The Book Of Eli و Kick-Ass بنویسم، اما اصلا حسش نیست. همینقد بگم که فیلم اولی با اینکه دنزل واشینگتن و گری اولدمن توش بازی میکردن انقدرها هم که میگفتن حرفی برای گفتن نداشت آقای اولدمن واقعا نتونست مثل فیلم حرفه ای (لیون) نقش شخصیت منفی رو با اون قدرت باز کنه. اما فیلم دومی با اینکه به نظر میومد از این فیلمای کمیک استریپ کلیشه ای باشه، اما یه جورایی فرق میکرد. بازیگر نقش هیت-گرل هم، با اینکه فقط 13 سال داره، خیره کننده بود. همینقدر که تعریف کردم بسه. امیدوارم حس و حالش باشه که تا آخر ماه حداقل یکی از این دو تا فیلم رو معرف کنم

Categories: سینما گنجینه | Leave a comment

Post navigation

Leave a comment